יום ראשון, 29 ביולי 2012

הנה באה הרכבת :)

מכירים את זה שאתם עם הילדים בספארי למשל, באתם לראות את החיות המיוחדות ותפסתם הצצה נדירה על הקרנף התינוק שנולד לפני כמה שבועות והוא חמוד להפליא, ואתם בהתרגשות עוצרים את האוטו, מראים לילדים, מספרים, מצלמים...
ואז הילד שלכם צועק בהתלהבות מטורפת: ...״אמא, תראי, הנה הרכבת!!!״... :)

אז לקחנו את החמודים לסיבוב ברכבת שהיה אחד ההיילייטים בטיול לספארי (יחד עם הפיל שעשה המוווווווווון פיפי :), וזה ריגש מאוד את המתוקים).

מה בתפריט: קרונות וארובת הקטר- מלפפונים, חלונות- נקניקיות, גלגלים- פסטה גלגלים, פסי רכבת- גבינה צהובה וקטשופ טבעי, עשן- גבינה צהובה.


רעיונות לטיול עם הילדים ברכבת:
ספארי- סיור ברכבת
קניון- יש קניונים שיש בהם רכבת קטנה שנוסעת ברחבי הקניון
לונה פארקים למיניהם
פארק הירקון/ גני יהושוע
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבל בחיפה
רכבת ישראל- לקטנטנים אפשר תחנה או שתיים (אם הרכבת תגיע בזמן... :) ).

לרעיונות למשחקי רכבת למיניהם, תעקבו אחרי הבלוג :)

נסיעה טובה! :)

יום שלישי, 24 ביולי 2012

גינה לי חביבה - פרחים מגמבות וחביתה

הייתם במתח? ;)

הבטחתי לכם את ארוחת הערב שאחרי צביעת ארון החשמל- קבלו!

לא יודעת אם שמתם לב, אבל בתמונות של הפוסט הקודם רואים ערוגת פרחים חביבה ונחמדת - זהו הפרוייקט שלנו בשבועות האחרונים (יותר נכון של הגנן שלנו)- שיקום הגינה שלנו והפיכתה לגן עדן עלי אדמות ( :) ) או ליתר דיוק- לחצר שכיף לבלות בה את ימי הקיץ.

הילדים כמובן הנהנים העיקריים מהעניין- מרחבי דשא ירוק, מתקנים, בריכות, התרוצצות עם צינור מים ברחבי החצר תוך כדי קולות צהלה פעמוניים וצחוק מתגלגל, כזה שמדגדג עמוק בלב וגורם אושר עילאי... :)

אתמול ננזפתי קשות על ידי בני הקטן בן השנה ועשרה חודשים כאשר קטפתי את העלים היבשים מהצמחים באדניות שבמרפסת. "עמאר עס!" נזף בי הפיצפון עם תנועת אצבע מאיימת (סטייל "נו נו נו"), עד שהבנתי שהוא אומר לי שהגנן שלנו יכעס עליי על זה שאני "הורסת" את היופי שהוא עשה באדניות...
מאיפה הוא הביא את זה, המצחיקון??? :)))

אז קבלו ארוחה בהשראת הגינה הפורחת.

מה בתפריט: פרחים- גמבות עם חביתה (מתכון בסוף הפוסט); גבעולים- מלפפונים טריים וצלפים חמוצים (לא חובה :), הילדים שלי פשוט מכורים לחמוצים, אז אני מפנקת אותם מדי פעם...); פרפר- גבינה פרוסה, זיתים שחורים וגמבות; עננים- קוטג' וזיתים שחורים. 



ציטוט מפי המתוק הגדול תוך כדי לעיסה ועם ארשת פנים רצינית של מבקר מסעדות: "אמא, תודה שהכנת לנו אוכל טעים כזה"...

אושר!!  :)

גמבות עם חביתה: גם ירק, גם ביצה (חלבון + חלמון) וגם כיף :)
הכמויות לפי כמות הילדים
  • גמבות קטנות צבעוניות
  • ביצים
  • מלח ופלפל
  • שמן זית/ חמאה לטיגון
  • חלב לבלילת החביתה
  1. חותכים את הגמבות לרוחב לעיגולים לא דקים מדי כדי של"פרחים" יהיה נפח ובלילת החביתה לא תברח.
  2. מערבבים את בלילת החביתה: ביצים, חלב, מלח ופלפל.
  3. מחממים את המחבת עם מעט שמן זית/ חמאה.
  4. מניחים את עיגולי הגמבה ולכל עיגול גמבה שופכים עם כפית/ כף מעט מהבלילה כך שתגיע עד גובה העיגול (לא נורא אם בורח קצת מלמטה- תוסיפו עוד) ומטגנים על אש נמוכה מכוסה דקה או שתיים עד שבלילת החביתה מתקשה קצת מלמעלה.
  5. הופכים את כל העיגולים, מכבים את האש ומשאירים במחבת עוד כדקה.
  6. זהו, עכשיו- טורפים את הכל!! :)
אפשר כמובן לעשות את אותה המנה עם גמבות גדולות ואפילו לעשות בתוך עיגולי הגמבה ביצת עין.

בתאבון!

ספרו לי איך יצא לכם :)

  

יום ראשון, 22 ביולי 2012

מעשה בארון חשמל...

התגעגעתם?
גם אני :)

אז מה הכנתם היום לארוחת הצהריים/ ערב לילדים החמודים שלכם?

אתם יודעים, לפני שהייתי אמא, בחיי הרווקות הרחוקים (לפני כמעט 3 שנים :) ), אהבתי מאוד את החורף ורק חיבבתי את הקיץ. היום, כשיש לי שני זאטוטים מתוקים שאוהבים פעילות מגוונת, שתהיה כרוכה בהוצאת אנרגיה ורצוי גם מלכלכת ורטובה - אני מאוהבת בקיץ - עונה שמאפשרת בקלות ליישם את כל אלה בלי להסתכן בהצטננויות ודומיהן :). היום היה יום מושלם לפעילות שכזו בחוץ כי גם החום המעיק כבר פחת...

רוצים לראות מה עשינו היום אחרי שהחמודים חזרו הביתה מהגן?

ציוד לפעילות: קיר שאפשר לצייר עליו ולקשט אותו, קערת מים, מכחולים שונים (אם אין מכחולים- תשתמשו בידיים- זה כיף נורא ללכלך את הידיים בצבע ולמרוח אותו על הקיר :) ) והמון צבעים מכל מיני סוגים (צבעי מים, צבעי טמפרה, צבעי "פנדה", טושטושים...), חולצות שלא איכפת לכם שיתלכלכו (אני השתמשתי בחולצות ישנות שלי) והמון מצב רוח יצירתי! 
אם אתם בכל זאת לא מוכנים לצאת מהמזגן- אפשר להסתפק במקום קיר בהמון דפים או יריעות נייר גדולות במיוחד, ואם אתם לא בעד בלאגן, תמנעו מצבעים שדורשים שימוש במים....

קישטנו את ארון החשמל שלנו בחוץ- תראו מה יצא :)




 תראו במה מזגתי את הצבעים בתמונה מעל.

הילדים ואני היינו מאושרים והכניסה לחניה שלנו נראית עכשיו הרבה יותר יפה :)

רוצים לראות מה אכלנו אחר כך לארוחת הערב?
תראו את הפוסט הבא :)

יום שישי, 20 ביולי 2012

דג פטיש וגם כריש :)



החופש הגדול הגיע, עונת הרחצה נפתחה, הילדים מרוצים!

עם החום המטורף הפוקד אותנו בימים אלה, אין יותר טוב ממים קרירים של ים או בריכה (עם כל המדוזות שבאו לבקר אותנו, עדיף בריכה).
אתם לא מקנאים קצת בדגים?

לכבוד רכישת בריכה גדולה לחצר והאושר האינסופי של ילדיי המתוקים שליווה את פתיחת הבריכה,קבלו את הדגיגונים החמודים שליוו את תחילתה הרשמית של עונת הרחצה שלנו :)

מה בתפריט: דג מחביתה, קשקשים מנקניקיות (נקניקיות בריאות- יש דבר כזה :)), עין מחלבון ביצה קשה עם מעט פלפל שחור, פה מגמבה אדומה, בועות מבצל (הקטנטנים שלי אוהבים בצל חי! אם אתם לא בעניין- תחליפו בטבעות חלבון ביצה קשה), גלים מפסטרמה, כוכב ים מגמבה כתומה.






יום שלישי, 17 ביולי 2012

ברוכים הבאים!


ברוכים הבאים!

מזל טוב לי! נולד לי בלוג תינוק, המכיל את האהבה האינסופית שלי לילדים המתוקים והמדהימים שלי, את ההתמכרות שלי לאוכל (מי שהכיר אותי בילדותי, לא יאמין שהילדה שסירבה לאכול כותבת מילים אלה...) והרצון להקנות לילדיי הרגלי אכילה נכונים ע״י הכנת אוכל טעים, בריא, מזמין ומסקרן :).

כן, זו אני, האמא ה״משוגעת״ שמגיעה לגינת המשחקים עם קופסא עמוסת פירות וירקות חתוכים וצבעוניים במקום חטיפי ג׳אנק בשקיות מרשרשות (על חטיפים בריאים בהמשך) :). 

ילדות זוהי תקופה נפלאה של משחק, התפתחות, התנסות, דמיון פרוע, סקרנות וגילויים מפתיעים. עבורנו ההורים, זוהי הזדמנות נהדרת להשתמש בכל אלה כדי לכוון את ילדינו, ללמד אותם, לחשוף אותם, להפתיע ולפנק :). בתחום האוכל, אנחנו רוצים שיאכלו אוכל בריא, מגוון, מזין וטעים. 

אבל מה עושים כשהילד לא מוכן לטעום? מסרב לאכול ירקות? או מתעקש לאכול חביתה בלבד- לארוחת בוקר, צהריים וערב?

כאן תמצאו המון רעיונות לסידור אוכל מפתיע ומפתה עבור האכלנים הקטנים (וגם כמה מתכונים), שאפילו הסרבן העקשן ביותר לא יוכל לעמוד בפניהם ויטרוף את הכל (עם תוספות!) עד הירק האחרון!

גם ילדים שאוהבים לאכול יהנו ויתלהבו לקבל הפתעה נאה בצלחת או בכריך, שתשדרג את חווית הארוחה :).

כן משחקים באוכל!
הילדים אינם צועדים על קיבתם בלבד. הם סקרנים גדולים ומגלים את העולם עם כל חושיהם. שחקו איתם והתפרעו בדמיונכם! כאן תמצאו רעיונות למשחקים ויצירה עם אוכל, בישול עם ילדים ועוד, שילהיבו את הקטנים ויוציאו את הילד שבכם :).



אז תעקבו- יש הרבה הפתעות!



תהנו! :)